Minulla on ollut jo pitkään haaveena oman yrityksen perustaminen, ainakin alkuun vaan pienimuotoisena ja oman päätoimen ohella. Eli haluaisin siis harrastaa työntekoa. Nyt nyt viimeisen viikon aikana olen vihdoin tehnyt unelmistani totta! Suunnittelin ensi toiminimen perustamista, mutta törmäsin sitten vaihtoehtoon toimia "kevytyrittäjänä" ja mielestäni se oli nyt alkuun paras vaihtoehto. Omaa toiminimeä ei siis tarvita, vaan laskutan tekemäni työt tähän tarkoitetun palvelun kautta. Samalla sieltä hoituvat kaikki tarvittavat paperityöt, mm. kirjanpito. Voin sitten jatkossa miettiä, että jos toimintani kasvaa niin toiminimen perustaminen on varmasti sitten järkevää.

Haastetta minulle on myös tarjonnut firmani nettisivujen tekeminen, sillä päätin tehdä työn itse. En kuitenkaan varsinaisesti ole mikään tekniikan ihmelapsi, mutta onneksi tähänkin on tarjolla toimivia sovelluksia. Kantapään kautta olen tätä harjoitellut, mutta nyt sivut alkavat vihdoin olla valmiit. Ja tästä sitten alkaakin se koko yrittämisen vaikein hetki eli ensimmäisten asiakkaiden hankkiminen. Onneksi ei oma leipä kuitenkaan ole tästä kiinni vaan voin rauhassa tehdä sen eteen töitä. Ja töitä olen todellakin varautunut tekemään. Koitan tehdä parhaani mukaan hakukoneoptimointia ja lisäksi hyödynnän sosiaalista mediaa. Myös ihan perinteinen henkilökohtaminen myyntityö nousee varmasti tärkeään rooliin ja tietysti omia verkostoja on hyvä tässä hyödyntää. Nyt on kyllä todella hyvä fiilis kun saa asettaa itsensä vähän äärirajoille ja tehdä asioita oman mukavuusalueen ulkopuoleltakin. Jo tähän asti tämä projekti on opettanut minulle paljon. Olen sitä mieltä, että aina kannattaa opetella uutta ja laittaa itsensä likoon, ainoastaan niin voi saavuttaa elämässään jotain itselleen tärkeää.